Autostrada Tîrgu – Mureș – Iași: a doua întâlnire a factorilor interesați de la Ditrău, Harghita

O participare largă, noutăți și diversitate de opinii! Așa se poate caracteriza cea de-a doua întâlnire  a factorilor interesați din cadrul proiectului Transgreen – Infrastructură verde în Carpați, care a pus în discuție tronsoanele Praid – Ditrău – Iași.

Prezentările de introducere au aparținut Grupului Milvus, Ministerului Transporturilor și Companiei Națioanele de Administrare a Infrastructurii Rutiere care au reliefat măsurile din Master Plan-ul României cu privire la construcția acestei autostrăzi, dar și „măsurile verzi” propice pentru menținerea și conservarea biodiversității și pentru diminuarea impactului dezvoltării infrastructurii asupra acestora. 

Dezbaterea activă a produs concluzii interesante, dar și informații noi despre problemele administrative pe care le întâmpină unele administrații locale situate pe traseul propus al drumului de mare viteză.

Prezentările Asociației Pro Infrastructură, EPC Consultanță de Mediu și Grupul Milvus au punctat unele probleme cu privire la infrastructura verde din actualul plan de fezabilitate, dar au oferit și soluții, modele de bune practici din lumea largă.

La întâlnire au participat numeroși reprezentanți ai comunităților locale situate pe parcursul autostrăzii, ai parcurilor naționale din zonă – Neamț, Călimani, Hășmaș, Ceahlău, reprezentanți ai agențiilor de mediu din Harghita și Neamț. Un rezultat important al întâlnirii este faptul că cei prezenți și-au manifestat dorința de a participa în continuare activ, în procesul de consultare!

This entry was posted in Știri. Bookmark the permalink.

Un răspuns la Autostrada Tîrgu – Mureș – Iași: a doua întâlnire a factorilor interesați de la Ditrău, Harghita

  1. Alex M says:

    Tronsonul Ditrau – Poiana Largului, implica grave probleme de mediu!! Nu stiu cine a gandit acest tronson dar este o aberatie. Locuiesc in zona, frecventez des aceasta zona, este o zona plina de animale salbatice, o zona care va fi distrusa de dragul a ce?

    Normal multora nu le pasa, sunt crescuti intre betoane si casa le este masina insa aerul asta pe care il respira, apa aia imbuteliata pe care o beau si flora si fauna salbatica sunt adevarate resurse naturale. Vor betoane, se considera perfec sanatosi? Este incredibil cat de “denaturata” a ajuns fiinta umana!! Pe de alta parte portiunea Tulghes – Poiana Largului afecteaza Parcul National Ceahlau, ar mai fi si rezervatia Pietrele Rosii. Sper din tot sufletul ca Ministerul Mediului sa nu dea aviz pentru acest tronson. Ar fi o blasfemie la adresa naturii. Ma uit pe harti si nu-mi explic portiunea paralela cu DJ 127 ( Pasul Tingheler ) Iar din zona Tulghes cum vor sa ajunga in Poiana Largului? Traseul acelei portiuni ar fi unul de creasta, Doar nu va trece prin Valea Bistricioarei?!! Oare au idee despre impactul distrugator asupra acelui areal natural? Oare cati au strabatut acea zona? ( si nu ma refer la DN15 ). Incredibil … Multi dintre promotorii acestei autostrazi ( din hipsterism) erau revoltati de pierderile suprafetelor impadurite, oare au idee cata padure este pe acel traseu? Romania are cea mai bogata fauna salbatica din Europa ( mizeriile din vest si-au experminat-o de dragul “modernismului”- turismului, etc ) Normal, pe multi nu-i intereseaza, pentru ca betonul este samanta vietii.. Incredibil!!! Acel tronson trebuie regandit. Ca scop al activitatii dvs, aveti obligatia cel putin morala sa faceti ceva..
    Nu inteleg de ce n-au ales o varianta de la Ditrau printre cele doua Parcuri Nationale ( respectiv PN Ceahlau si PN Hasmas-Cheile Bicazului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *